Com arribar-hi

Accessos per carretera

Per carretera, el principal accés el constitueix l'eixida Elda-Petrer Centre comercial de l'autovia A-31, que uneix Madrid amb Alacant. Des d'aquest punt es pot prendre la carretera comarcal CV-837, que uneix Petrer amb Castalla. Aquesta carretera travessa longitudinalment tot el Paisatge Protegit.

També es pot accedir des de Castalla, que disposa d'una excel·lent comunicació a través de la nova autovia Castalla-Saix (CV-80), que enllaça l'autovia central (A-7) amb l'autovia de Madrid A-31.

Un altre accés important és l'eixida de Tibi de l'autovia A-7 en el tram que uneix Alacant amb Ibi.

Accés amb tren

Per tren, l'estació més pròxima és la d'Elda-Petrer.

Accés amb avió

L'aeroport més pròxim és el del Altet a Alacant i el de Manises a València.

____________

A continuació es detalla més detingudament els accessos a les principals zones del Paisatge Protegit de la Serra del Maigmó i Serra del Sit.

Accéss a Xorret de Cati i al Parqc de Muntanya de Rabosa.

Eixida Elda-Petrer Centre comercial de l'autovia A-31, que uneix Madrid amb Alacant. Girarem 360° en la rotonda per a prendre la carretera comarcal CV-837, que uneix Petrer amb Castalla. A 1 km, passat un restaurant, sorgeix un camí asfaltat a la dreta que creua la rambla (l'antiga carretera Petrer-Agost) i a 9 km està l'àrea recreativa.

Des de Castalla, es pren la carretera que naix en la part alta del poble, ben senyalitzada, que a 9,5 km ascendeix fins a *Xorret de Catí.

Access a l'Área Recreativa de Rincón Bello

També es pot accedir des d'Agost per l'antiga carretera Petrer-Agost, que passa per Els Palomarets.

Accéss al Campament de Caprala i a l'Arenal de l'Almorxó

Per a accedir a Caprala i a l'Arenal de l'Almorxó es pren l'eixida Elda de l'Autovia A-31, es passa per damunt de l'autovia prenent l'accés indicat com a "L'Avaiol, Polígon Industrial Els Pedreres", i immediatament es gira a la dreta per a passar sota el pont de la mateixa autovia. A partir d'aquest punt ja està senyalitzat, es continua aquest camí que transcorre per davant de l'arenal. 4 Km més endavant s'arriba fins a una casa semiderruida denominada Casa de Marcos on es pot aparcar el vehicle. D'ací ix una sendera que en 2 minuts porta al Campament de Caprala.

Accéss a L'Avaiol

Per a accedir a L'Avaiol cal prendre l'eixida Elda de l'Autovia A-31, passar per damunt de l'autovia prenent l'accés indicat com a "L'Avaiol, Polígon Industrial Els Pedreres", i immediatament girar a l'esquerra travessant el citat polígon. Des d'ací seguir per una pista asfaltada perfectament indicada.

Accéss al Balcó d'Alicant y a La Melonera.

Per a accedir al Balcó d'Alacant i a la *Melonera cal prendre l'eixida Tibi de l'Autovia A-7, que uneix Alacant amb Ibi. Des d'aquesta eixida se segueix la CV-805 direcció Ibi 500 metres aproximadament fins a arribar a un encreuament a l'esquerra indicat com a Polígon Industrial El Maigmó. Es travessa, es creua per un túnel l'autovia i es gira a la dreta per la CV-815 i, a pocs metres, a l'esquerra, apareix l'accés a tots dos paratges per una pista asfaltada, perfectament senyalitzat.

Des d'aquest accés també es pot arribar a *Planissies i a la carretera comarcal CV-837, que uneix Petrer-Castalla, encara que per una pista en molt mal estat i per la qual no es recomana el seu trànsit.